Canyon beschouwt comfort als een cruciale factor tijdens het ontwikkelingsproces van racefietsen. Alle losse onderdelen dienen apart en als geheel te functioneren. Met de nieuwe Endurace CF SLX, lag de focus op het creëren van een comfortabele fiets, die ook verrekte hard kan gaan. Op deze wijze wordt ingespeeld op de behoeftes van alle wielrenners. 

Geometrie – Comfort & Performance
Door gebruik te maken van de Canyon Sport Geometrie wordt de belasting van de rug verminderd. Daarnaast kan de fietser nog altijd aanpassingen aanbrengen, om de fiets helemaal op het lichaam af te stemmen. Een optimale positie op de fiets is noodzakelijk en daarom vinden ze het bij Canyon belangrijk dat iedereen deze kan aannemen. Bij de Endurace CF SLX is dit ook het geval. Door het unieke ontwerp is de fietst geschikt voor iedere stijl. Het maakt dan niet uit of je liever een rondje fietst met je maten, of moet presteren tijdens een koers.Elastisch zadel

Canyon heeft gebruik gemaakt van elastische invloeden.In het zadelontwerp zijn deze invloeden het meest duidelijk terug te zien. Door gebruik te maken van een uniek design, in onder andere de VCLS 2.0 zitbuis, worden de externe krachten afgevoerd, wat ten goede komt van het rijgemak. Het zwevende zadelklamp zorgt ervoor dat de fiets beschikt over shock-absorberende eigenschappen.

Naast het zadel en de zitbuis is het stuur enorm belangrijk wanneer het op comfort aankomt. Daarnaast dient het stuur stug te zijn om de fietser snel door de bochten heen te kunnen loodsen. Door gebruik te maken van de kennis, die is opgedaan bij het maken van de H11 Aeroad CF SLX, is ervoor gekozen om gebruik te maken van een carbon stern, die voor de benodigde comfort en stugheid moet zorgen. Daarnaast is het geheel, door de materiaal keuze, licht in gewicht. Het resultaat is de nieuwe H31 Ergocockpit.

Schermafbeelding 2016-06-08 om 14.15.10

Control – Remschijven
Meer controle, betekent dat het minder moeite kost om een hoge snelheid te behouden. In dat opzicht heeft Canyon besloten om de Endurace SLX CF uit te rusten met de nieuwste hydraulische schuifremmen.160mm rotoren, zowel voor als achter, op alle behalve de kleinste frame maat (140mm voor en achter op 2XS) leveren een constante druk onder alle omstandigheden.

Remschijven

Het verbeteren van de snelheid en controle is zinloos zonder een verbetering in tractie. Om het maximale rendement uit de schijfremmen te halen heeft Canyon besloten om de Endurace CF SLX modellen uit te rusten met 28mm banden. De extra verkregen raak oppervlak met het wegdek zorgt voor meer grip en een lagere rolweerstand op oneven oppervlaktes. Beide frames en vorken hebben de mogelijkheid om een maximum van 33mm bandbreedte te kunnen dragen.

Clearance

Aerodynamica
De luchtweerstand tijdens het fietsen blijft een van de belangrijkste punten bij het wielrennen. De fietser moet zo min mogelijk weerstand ondervinden, wanneer deze zich in een aërodynamische houding bevindt. Tijdens het proces om de Endurace CF SLX te ontwikkelen is deze veelvuldig in de windtunnel getest. Door de resultaten te verwerken in het design heeft Canyon ervoor gezorgd dat de aero efficiency met sprongen vooruit is gegaan.

Voor meer informatie over de Endurace CF SLX, bezoek je de volgende website.

banner wielrenblad nieuwsbrief