Ondertussen zijn we alweer in de maand juni aanbeland en komen de Olympische Spelen steeds dichterbij. Zo ook voor de nationale wielerploeg van België. Jolien D’hoore en Jasper De Buyst begonnen met hun laatste voorbereidingen in de windtunnel van Vlaanderen. “Als een Belg, is het altijd een droom geweest om een medaille te winnen op de Olympische Spelen, zegt Jochim Aerts, CEO van Ridley. Het bedrijf is enorm trost op het mogen aanleveren van de officiële tijdritpakken voor het Belgische nationale wielerteam. 

Ridley-Windtunnel

Het pak is ontwikkeld met dezelfde technologische innovaties die in Ridley’s Noah en Dean lijn zijn opgenomen. Aërodynamica is het sleutelword. De nieuwe Arena TT pakken van Ridley, met F Surface Plus en F stays technologie, zorgen ervoor dat de renner 7% efficiënter fietst als in zijn normale fietsoutfit. Hoe harder de renners gaan, hoe belangrijker de aërodynamica. Ridley’s FAST technologie richt zich op het totaal plaatje, waardoor de losse componenten efficiënter roteren en er minder luchtweerstand wordt ondervonden.

In de windtunnel zijn de Belgische renners de laatste kinderziektes in aanloop naar de Spelen eruit aan het halen. De positie op de fiets is hierbij uitermate belangrijk en dient het pak de prestaties van de renner niet te belemmeren. In een gecontroleerde omgeving als een windtunnel worden deze aspecten real time gemonitord. “Lage CD (coëfficiënt voor weerstand) is natuurlijk heel mooi, maar als de renner niet genoeg power kan generen of de fiets onder controle kan houden heb je er uiteindelijk vrij weinig aan. Onze producten zijn afgestemd op de combinatie tussen de renner en fiets. De windtunnel is hier om dit proces te optimaliseren”, zegt Ridley engineer, Toon Wils.

Ridley-Bike

Het pak is beschikbaar voor iedereen die de gevraagde 10.000 euro wil betalen. Echter heb je dan alleen nog het frame en voorvork. Beschikbaarheid is gelimiteerd, dus wees er snel bij.

banner wielrenblad nieuwsbrief