21-06-2016 - Nieuws, Wielrenblad

Ridley innoveert en inspireert met de Helium SLA en Noah SL Disc

Ridley introduceert de nieuwe Helium SLA frameset. “Onze roots liggen bij het maken van frames die klaar zijn om te racen”, zei Jochim Aerts CEO van Ridley. “We waren een van de eerste die gebruik maakte van aluminium frames in het professionele circuit. Dankzij meerdere innovaties in de samenstelling van het product kunnen we frames aanbieden die veel langer meegaan als voorheen.” 

Helium SLA

Gemaakt uit de nieuwste aluminiumlegering, de nieuwe Helium SLA beschikt over twee additionele laspunten op de kop van de zadelbuis en de achterkant voor meer stevigheid. “We gebruiken enorm dun materiaal daarom moeten we heel goed opletten of het proces correct verloopt” zegt Toon Wils.

Ridley - Helium SLA - Noah SL Disc - innoveren

Het aluminium model van de Helium SL is gebaseerd op zijn carbon broertje. Hier hebben de ontwerpers express voor gekozen, omdat de Helium SL carbon zich in het professionele circuit al bewezen heeft. Dankzij de opmaak en het ontwerp van de fiets ondervindt de rijder minder last van een oneven wegdek en heeft hij of zij minder last van schokkende trillingen.

Het aluminium Helium SLA frame is ontwikkeld voor de beginnende renners en is beschikbaar vanaf 700 euro. Voor meer informatie bezoek je de website van Ridley.

 Noah SL Disc

Aërodynamica en remtechnologie typeren Ridley’s Noah SL Disc. Voortbordurend op de Noah Sl beschikt het nieuwe model, zoals in de naam al wordt beschreven, over schijfremmen. Om het frame te schikken aan de schijfremmen heeft Ridley de complete voorvork en achterdriehoek van het frame moeten aanpassen. Hierdoor diende het bedrijf eigenlijk een nieuw frame te ontwikkelen met de Noah SL als basis en het resultaat mag er wezen.

Ridley - Helium SLA - Noah SL Disc - innoveren

Uiteindelijk heeft de organisatie besloten om de hydraulische lijn door het frame te verlengen en deze vervolgens aan de linkerzijde van de F-split vork door te trekken. Door deze innovatieve beslissing kon het aërodynamische design behouden blijven en de nieuwe techniek geïntegreerd worden. De fiets heeft ongeveer 15% aan remkracht gewonnen dankzij de nieuwe schijfremmen.

Er is nog geen definitieve prijs aan het frame gehangen, maar je kan er vanuit gaan dat deze ongeveer neerkomt op een bedrag van rond de 500 euro. Voor meer informatie bezoek je de website van Ridley.

Wielrenblad_Bannertje

 van